Sara Karlsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Karlsson - 19 januari 2013 02:58

Klockan är snart tre och jag orkar fortfarande inte sova, jag blir galen! Nellie ligger bredvid mig och sover så gott, men jag ligger klarvaken men är för trött för att gå upp..

I morgon ska jag troligtvis med Sammy och Adam på någon bowling tävling, vilket jag inte alls tycker är kul, men ganska skönt att få komma ut ur lägenheten någon timme kanske.

Måste fixa mer banankartonger också, fattar inte var jag har fått plats med alla grejer, och hur fasiken ska jag få plats nu när jag kommer få en mindre lägenhet?? Ja det lär väll bli en sisådär 100 vändor till tippen eller något:p stackars min mamma och pappa som ska få hjälpa mig att flytta;) kom på nu att jag måste ha Nellie vakt då också, hon kan ju inte vara med och flytta, hmm. Varför ligger jag och tänker på flytten klockan tre på natten och när det är ca en månad kvar??? Haha, jag börjar bli lite galen här. Västerås sjukan tror jag den kallas;)

Godnatt, hoppas ni sover så gott!!:)

Av Sara Karlsson - 18 januari 2013 20:16

Jaha, då ska man flytta tillbaka till Säffle igen, vet att det går mycket prat och skitsnack. NEJ jag och sammy har inte gjort slut, nu har ni fått svar på den frågan. Jag har valt att flytta till säffle för att komma på fötter igen, har en väldigt jobbig period nu, för mycket som händer runt mitt liv som jag inte klarar av att handskas med själv. Då behöver jag mina vännerna och framför allt min familj. Sammy har varit underbar under denna tiden, men när han jobbar och tränar hela dagarna så sitter jag här själv. Eftersom det är först nu jag är frisk och kunnat röra på mig, har jag inte haft chansen att skaffa ett liv här, skaffa nya vänner, jobb och allt vad det innebär. Men att jag var sjuk satte sina spår, Och nu är min ensamhet det sista jag behöver även fast det är det mitt huvud vill. Men det är bara att kämpa emot, det kommer bättre dagar (hoppas jag!) och då kan jag kanske försöka komma hit igen. Det är sjukt hur ett liv kan förändras på en sekund. Något jag har lärt mig av allt det här är iallafall att man ska ta vara på livet, sina nära och kära och varje sekund av livet. Att man ska leva varje dag som att det vore den sista. Och framförallt att man inte ska ta NÅGOT för givet!!! Så nu vet ni hur det ligger till!:) 

 

 

 

ha en trevlig kväll, för det ska jag ha! :) puss och kram 

Av Sara Karlsson - 3 januari 2013 05:53

varför ska jag ha så sjukt svårt att sova?? jävla huvud!

Såg på youtube förut, om en tjej som blev mobbad i skolan, hon föll ner i depression och hennes självförtroende sjönk bara mer och mer ner i skorna. Tillslut började hon höra röster, se saker som inte fanns, hon såg sig själv som äcklig, hemsk och kände att hon inte borde få finnas för att hon var så hemskt ful och dålig på allting. Hon fick sluta skolan, för att hon inte orkade mer, in och ut på behandling men ingenting hjälpte denna stackars flicka, hon valde den värsta vägen, att ta sitt liv! Men någonting gick inte som hon hade tänkt sig, hon dog inte, hon hamnade i koma. När hon efter en månad fortfarande inte hade vaknat, bestämde sig föräldrarna att stänga av respiratorn som höll henne vid liv. Fattar ni eller, hennes föräldrar!! Förstår ni hur dom ska känna, hur dom ska må? Och allt detta för att folk fan har tappat respekten HELT till sina medmänniskor! Den här flickan hade kunnat leva ett normalt och lyckligt liv idag om inte mobbning hade funnits. Fattar inte hur man tänker, hoppas dom har jävligt dåligt samvete, att dom känner skuld och att dom i fortsättningen kommer att börja arbeta emot mobbning. För något som är en liten sak för en, kan vara enorm för en annan. så finns alltid för era medmänniskor, var där och stötta, lämna inga onödiga kommentarer, lev varje dag som att det vore din sista. För jag tror inte att man vill ha på samvete att någon tog sitt liv pga mina och andras spydiga kommentarer. jävla mobbare! har ni inget bättre för er än att trycka ner folk så kan ni fan stanna hemma, eller låsas in någonstans! blir så aaaarg!! ingen flicka i 15års åldern ska känna att hon ska behöva ta sitt liv, så snälla tänk er för innan ni kastar spydiga kommentarer, folk tar åt sig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards