Sara Karlsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Sara Karlsson - 23 februari 2013 13:17

 


Har lite smått ångest för att jag ballade ur till uttagningen till miss sweden. Sånt jag troligtvis kommer att ångra under en längre tid som han som ringde sa. hur fan kunde jag vara så dum, vilken resa det skulle ha blivit. och hade man vunnit så hade man fått åka till indonesien och tävla om priset miss universum. fyfan vad jag ångrar mig! men han sa ju att han skulle kontakta mig nästa år igen, så då får jag väll hoppas att jag ser lika dan ut som nu ;) haha. jaja, bort från de tankarna och fram till nu, nellie ligger i mitt knä och sover så gott. de stora hundarna har åkt med mamma pappa och fredde till isen där de ska grilla och mysa. följde inte med för jag hatar kylan så fruktansvärt mycket! så jag stannade hemma med min hund:)

nej nu ska man kanske ta tag i matlagningen sen hoppa in i duschen. ha en bra dag mina vänner :)

Av Sara Karlsson - 23 februari 2013 00:20

kvar på samma plats,  jag har kämpat och slitit. jag vet att det blir bättre, men det känns inte så hitills. jag fastar i tankar och försöker ta mig loss, men det går inte alltid. Det kommer dagar man inte kan resa sig upp, många önskningar om livet som visar sig vara en dröm. fler lögner, fler slag, av sorg samtidigt som man försöker att vara en tapper soldat. har du någon gång känt att ingenting känns rätt, allt är bara skit och varenda jävel kollar snett! jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker att man ska följa sin egen väg, men det är inte alltid så lätt. jag saknar min pojkvän, jag saknar min livsglöd, jag saknar mitt liv. jag är förfasen 20 år, snart 21! jag sitter hemma som en jävla pensionär! är så trött på detta så jag kan spy, jag vill förändra allt, jag vill kunna dra tillbaka tiden och radera vissa kap. av mitt liv. men tyvärr så går inte det. jag ser hur folk beter sig mot varandra, vuxna människor som fortfarande beter sig på samma sätt som i fjortis stadiet, och det är pinsamt att se. när jag var liten skapade jag en liten bild av hur vuxenlivet såg ut, men ack så fel jag hade. varför kan inte bara folk växa upp och ta sitt ansvar för sina handlingar, sluta springa runt och sprida rykten som man gjorde när man va 14, sluta upp att vara otrogna som tydligen för vissa är en hobby. man hör så mycket, och man ska ta det med en nypa salt. det finns människor som älskar att göra livet surt för andra, och det tycker jag är vansinne. hur kan man vilja förstöra någon annans liv, allt är så kul tills bakslaget kommer, då är man inte så tuff längre. sanningen kommer i kapp förr eller senare så lögner är inte ens någon ide att försöka sig på. jag menar, bara att folk skaffar en blogg för att göra livet surt för andra är ju helt sjukt. en sak jag har fått lära mig och som jag måste börja lyssna på, det är nog att man kan inte vara snäll mot alla och försöka vara alla till lags när man inte får någon respons. jag vill aldrig någon illa, jag är inte samma person som när jag var 14. jag har VÄXT UPP, IFRÅN BARNSTADIET och jag är så otroligt glad för det när jag ser hur misslyckat andra beter sig som t.ex 20 åringar. jag skämms över mitt tidigare jag, men tyvärr så kan man inte gå tillbaka och förändra, jag hade offrat allt för att få göra om saker med den erfarenheten av alla konsekvenser jag har idag. jag vill be (nästan) alla om ursäkt för hur jag var då för vissa saker var inte okej, men det är något jag får leva med på halsen idag. Men sen finns det dem som har sårat mig så mycket som jag än idag inte klarar utav att titta på, det har tyvärr satt sina spår. men det är okej för mig nu, man lär sig ju att hantera saker på ett annorlunda sätt. och folk som vill springa runt och skvallra om detta inlägg får mer än gärna göra det, för jag står för vad jag tycker och att folk pratar illa om en är ingen nyhet precis. och det roligaste av allt är att människor jag kände DÅ tror att dom känner mig NU, och det kan jag säga att deet gör ni inte. Och inga namn är nämnda och inga heller glömda :) så ingen kan bli arg, det är fantastiskt. de som inte tycker om vad jag skriver behöver inte heller läsa eller kommentera för detta är MINA KÄNSLOR/TANKAR och framförallt MIN BLOGG! varför jag har valt att skriva om detta är för att jag är trött på skitsnack och att folk sårar, inte bara mig utan generelt. så passar det inte så sluta läs :) jag är trotsallt nöjd över att jag blev den människa jag är nu och att jag har det jag har. Hellre ett par få RIKTIGA vänner, än många FALSKA! nu säger jag tack och hej för mig för nu ska jag sova :)


peace and love

Av Sara Karlsson - 9 februari 2013 22:45

 


Förstår mig verkligen inte på det här med att njuta av att vara ute mitt i ingenstans. det är sååå mycket inte jag. det kryper i hela kroppen, det är så tyst, det är kolsvart, och en massa hemska djur i skogen! :P

nej, någon bonde blir jag nog aldrig iallafall :) fy vad jag saknar min pojkvän, en och annan tår kom det allt när jag sa hejdå, men det känns ändå som att jag gjorde rätt val att flytta för ett tag, det är ju som sagt inte för evigt:) Sen skiter jag i va folk säger, ni får tycka precis som ni vill :) Tänker inte låta folk trycka ner mig längre, jag sträcker istället på mig och visar att jag inte bryr mig ett skit, för det gör jag inte :) varför ska man jämt gå och fundera på vad andra tycker? man lever en gång, och det livet ska man själv vara stolt över när man ligger där på dödsbäden. En gång sa någon till mig,

-det går inte att vara snäll mot alla sara!

då tyckte jag att det var helt fel, men nu har jag insett att det faktiskt är sant. varför vara snäll mot alla när man får skit för det? nej fuck that. jag ska börja leva mitt liv, som jag vill utan att bry mig om vad andra tycker, så är det :) nu ska jag bädda ner mig i soffan innan jag somnar! PEACE<3


Av Sara Karlsson - 9 februari 2013 09:28

ja då var det den här dagen, då jag ska flytta tillbaka till säffle. som tidigare är det mycket blandade känslor, men samtidigt en lättnad att få komma hem till alla. Somnade ca 04:30 inatt och gick upp åtta så jag är ju lagomt pigg för en sån här dag känner jag. Mobil hälvettet kom inte igår heller, så min underbara exsambo (fast fortfarande min pojkvän!) får skicka den på posten till mig. står inte ut med att vänta. och asena som jag beställde den ifrån svarar inte ens på mina mejl som jag har skickat, dålig stil! haha. nej nu ska jag lägga mig och krama om min pojkvän för jag kommer sakna han såååå mycket. hejdå hallsta, säffle, here i come! :)

Av Sara Karlsson - 8 februari 2013 12:50

ååå vad arg jag blir. dom lovade att min telefon skulle vara här senast idag! men den är ju inte ens skickad än! jäklar vad arg jag blir.. vi får se om dom svarar på mitt mejl idag, eftersom de inte svarade igår! har ju ingen telefon så jag kan ju inte ringa och skälla på dem heller. vi får väll se hur detta går, telefonlös får jag vara ett tag till iallafall tråkigt nog....

Av Sara Karlsson - 7 februari 2013 23:08

jag är rastlös! finns ingen bra musik att lyssna på, finns inga bra filmer! vad ska man göra när klockan är nästan halv tolv? får väll slänga på någon skitfilm och tröstäta choklad ;) godnatt på er! :)  

Av Sara Karlsson - 7 februari 2013 16:31

ja då har man målat klart soffbordet och en hög pall liknande grej som ska stå i något hörn bland alla ljus, jag måste bara säga att jag är super nöjd med resultatet :) har även hunnit med att titta på mamma mia (bara älskar den filmen!) också har jag diskat världens hög med disk.. men nu är det klart, allt är packat så nu är det bara att vänta tills det blir lördag:)


Har bara rökt två cigg idag, är riktigt nöjd med det också. så med andra ord har det varit en riktigt bra dag. men nu ska jag leta filmer som jag kan kolla på när jag ska bo på landet i en hel vecka innan jag flyttar till MIN BARA MIN lägenhet. kommer vara skönt för nellie, men mindre skönt för mig som är van att bo i stan. hatar tystnad, finns inget som stressar upp mig lika mycket som den gör. så högtalare till datorn är nerpackade, sen kommer nog mamma och pappa tycka att en vecka räckte gott och väl med mig :) hoppas att ni har haft en lika bra dag som mig. chao!

Av Sara Karlsson - 7 februari 2013 02:01

åh vad jag hatar att inte kunna sova! ska ju upp tidigt så att jag kan börja måla mitt bord som kommer ta hundra år innan det blir klart, suck..


idag har jag nästan blivit klar med packningen, bara ett par ljuslyktor som återstår. har haft en mysig kväll med min underbara pojkvän, kommer sakna kvällarna framför farmen med min gubbe, hihi ;) men vi får väll använda skype och försöka träffa varandra så ofta det går:) just nu känns det riktigt bra att få komma tillbaka till säffle, men dom tankarna är ju som en berg och dal bana tyvärr, men så fort jag är bättre så lovar jag att flytta tillbaka och försöka få mig ett liv här också :)


På fredag kommer min efterlängtade samsung s3:D som jag har saknat en telefon! Fattade inte förut hur beroende man faktiskt är av den, och speciellt nu när jag bor i västerås och alla försöker få tag i mig från säffle. Det är inte det lättaste, men snart kan jag ju pusta ut så det ska bli otroligt skönt.


sitter och funderar på hur jag ska få plats med allt i min nya lägenhet, har saker för ett helt hus! det kommer stå ljuslyktor i varenda hörn! MEn är man shopoholic så är man tyvärr:P Det enda som jag behöver nu är en sängram. var med sammy, stefan och sofia igår och köpte en sängram till sammy, den var ju skitbillig så jag har lite ångest för att inte jag köpte en sån jag också, men samtidigt känns det så onödigt att ha två sängramar sen när jag flyttar tillbaka så småningom. får väll köpa någon billig på blocket eller något att ha sålänge, man kan faktiskt hitta riktigt fina saker begagnat som man kan göra som nya själv, och det är ju super! då är man ju miljövänlig också för den delen, två flugor i en smäll får man till där :D haha.


Nej nu ska jag och min övertrötta hund krypa ner under täcket och hälsa john blund välkommen. godnatt allihopa:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards